Maart 2023 - Juli 2023 : Jurylid European Hyperloop Week 2023
In July 2023 is voor het 3e jaar op rij de European Hyperloop Week gehouden. Dit jaar was de locatie Edinburgh. SteVinci heeft als lid van de technische jury bijgedragen aan de beoordeling van veiligheid, originaliteit en kundigheid van de verschillende studenten teams vanuit de gehele wereld.
Augustus 2019 - heden : Ondersteuning, support en coaching Fugro RailData
5 jaar van integratie van het "oude" RailData binnnen de Fugro organisatie heeft geleid tot een solide en stevig staande Service Line met klanten in meerdere landen in meedere continenten. Met zo'n 50 medewerkers en blijvende aandacht voor R&D is de Fugro Rail(Data) inmiddels een bekende naam in de Railmarkt in binnen- en buitenland.
SteVinci heeft de rol opgepakt van zowel inhoudelijke als persoonlijke ondersteuning van R&D gerelateerde activiteiten. Dit vanuit kennis en ervaring van technologie, organisatie en persoonlijke ontwikkeling trajecten.
Februari 2008 - April 2014: opstart
en inrichting van RailData B.V.
Met de vinding RILA als basis is in
februari 2008 het bedrijf RailData B.V.
opgericht. RailData is een leverancier van
rail gerelateerde gegevens; gegevens die
inzicht geven in de kwaliteit en veilige
berijdbaarheid van het spoor m.b.t.
"spoorligging".
In 6 jaar tijd is SteVinci voorop gegaan om
RailData op te bouwen. Dit heeft per
30-4-2014 geresulteerd in een organisatie
met een 10-tal medewerkers, circa 100.000km
ingewonnen data met RILA, levering van
absolute liggingsdata aan ProRail van
vrijwel het gehele Nederlands railnetwerk en
een 1e stap van activiteiten in het
buitenland (UK).
Per 30 april 2014 zijn de aandelen van
RailData over gegaan naar Fugro N.V. Daarmee gaan de SteVinci activiteiten t.b.v. RailData voorlopig op "pauze". .
April 2006 - Februari 2009:
realisatie RILA meetconcept
RILA is een nieuw
meetconcept voor het meten van spoorligging:
gegevens die essentieel zijn voor een
efficiënte aansturing van het
spooronderhoud. Met RILA wordt het
mogelijk om snel, flexibel en nauwkeurig
spoorligging te meten zonder treinhinder.
Dit is mogelijk door toepassing van de
compacte RILA meetmodule. Deze is
eenvoudig aan de achterzijde van een
reizigerstrein te koppelen, waardoor
“meegelift” kan worden met beschikbare
reizigerstreinen. De RILA
meetmodule maakt gebruik van de meest
recente plaatsbepaling- en
laserscantechnologie, waardoor de module
compact en lichtgewicht uitgevoerd kan
worden: essentieel om een snelle koppeling
aan een reizigerstrein mogelijk te maken.
In november 2007 is er een test uitgevoerd
met een 1e prototy om de technische haalbaarheid aan te tonen.
Om de uitvoering van deze test mogelijk te
maken is samengewerkt met de railpartijen NSR, Nedtrain,
ProRail,
VolkerRail
en IVW-rail.
Vervolgstap was het realiseren van een meetmodule geschikt voor de grootschalige inwinning van meetgegevens. Dit is in april 2009 gerealiseerd.
September 2006: meer reizigers en
minder kosten op regionale lijnen
SteVinci heeft een
idee ingezonden voor de ProRail
Prijsvraag 2006: hoe krijgen we meer
reizigers met minder kosten op regionale
lijnen. Het idee genaamd "het beste van 2
werelden", betreft een integratie van
wegvervoer-oplossingen met
rail-vervoer-oplossingen. (samenvatting).
Op 4 december 2006 was de uitslag van de
ideefase. De inzending van SteVinci viel
niet in de prijzen.
.
April-november 2006: de Mobiele
Werkplaats
Het project
de Mobiele werkplaats is uitgevoerd in
opdracht van VolkerRail.
Het betrof hier begeleiding van het ontwerp,
bouw en certificering van een eerste
prototype van dit voertuig op het
Nederlandse spoor. Volgens de jury van de ProRail
Prijsvraag 2005 de beste oplossing om
spoor te kunnen onderhouden met een minimum
aan treinhinder. De perspresentatie medio
augustus 2006 en een geslaagde testperiode
heeft dit inmiddels ook bewezen.
|