Home » Projecten

Home
Projecten
Contact


Leonardo da Vinci
Simon Stevin

 
 


 Maart 2023 - Juli 2023 : Jurylid European Hyperloop Week 2023

In July 2023 is voor het 3e jaar op rij de European Hyperloop Week gehouden. Dit jaar was de locatie Edinburgh. SteVinci heeft als lid van de technische jury bijgedragen aan de beoordeling van veiligheid, originaliteit en kundigheid van de verschillende studenten teams vanuit de gehele wereld.        

Augustus 2019 - heden : Ondersteuning, support en coaching Fugro RailData   

5 jaar van integratie van het "oude" RailData binnnen de Fugro organisatie heeft geleid tot een solide en stevig staande Service Line met klanten in meerdere landen in meedere continenten. Met zo'n 50 medewerkers en blijvende aandacht voor R&D is de Fugro Rail(Data) inmiddels een bekende naam in de Railmarkt in binnen- en buitenland. 
SteVinci heeft de rol opgepakt van zowel inhoudelijke als persoonlijke ondersteuning van R&D gerelateerde activiteiten. Dit vanuit kennis en ervaring van technologie, organisatie en persoonlijke ontwikkeling trajecten.       

Februari 2008 - April 2014: opstart en inrichting van RailData B.V.

Met de vinding RILA als basis is in februari 2008 het bedrijf RailData B.V. opgericht. RailData is een leverancier van rail gerelateerde gegevens; gegevens die inzicht geven in de kwaliteit en veilige berijdbaarheid van het spoor m.b.t. "spoorligging".
In 6 jaar tijd is SteVinci voorop gegaan om RailData op te bouwen. Dit heeft per 30-4-2014 geresulteerd in een organisatie met een 10-tal medewerkers, circa 100.000km ingewonnen data met RILA, levering van absolute liggingsdata aan ProRail van vrijwel het gehele Nederlands railnetwerk en een 1e stap van activiteiten in het buitenland (UK).
Per 30 april 2014 zijn de aandelen van RailData over gegaan naar Fugro N.V. Daarmee gaan de SteVinci activiteiten t.b.v. RailData voorlopig op "pauze".                                                                         .

April 2006 - Februari 2009: realisatie RILA meetconcept

RILA is een nieuw meetconcept voor het meten van spoorligging: gegevens die essentieel zijn voor een efficiënte aansturing van het spooronderhoud. Met RILA wordt het mogelijk om snel, flexibel en nauwkeurig spoorligging te meten zonder treinhinder. Dit is mogelijk door toepassing van de compacte RILA meetmodule. Deze is eenvoudig aan de achterzijde van een reizigerstrein te koppelen, waardoor “meegelift” kan worden met beschikbare reizigerstreinen. De RILA meetmodule maakt gebruik van de meest recente plaatsbepaling- en laserscantechnologie, waardoor de module compact en lichtgewicht uitgevoerd kan worden: essentieel om een snelle koppeling aan een reizigerstrein mogelijk te maken.

In november 2007 is er een test uitgevoerd met een 1e prototy om de technische haalbaarheid aan te tonen. Om de uitvoering van deze test mogelijk te maken is samengewerkt met de railpartijen NSR, Nedtrain, ProRail, VolkerRail en IVW-rail.
Vervolgstap was het realiseren van een meetmodule geschikt voor de grootschalige inwinning van meetgegevens. Dit is in april 2009 gerealiseerd.                                          

September 2006: meer reizigers en minder kosten op regionale lijnen

SteVinci heeft een idee ingezonden voor de ProRail Prijsvraag 2006: hoe krijgen we meer reizigers met minder kosten op regionale lijnen. Het idee genaamd "het beste van 2 werelden", betreft een integratie van wegvervoer-oplossingen met rail-vervoer-oplossingen. (samenvatting). Op 4 december 2006 was de uitslag van de ideefase. De inzending van SteVinci viel niet in de prijzen.

.

April-november 2006: de Mobiele Werkplaats

Het project de Mobiele werkplaats is uitgevoerd in opdracht van VolkerRail. Het betrof hier begeleiding van het ontwerp, bouw en certificering van een eerste prototype van dit voertuig op het Nederlandse spoor. Volgens de jury van de ProRail Prijsvraag 2005 de beste oplossing om spoor te kunnen onderhouden met een minimum aan treinhinder. De perspresentatie medio augustus 2006 en een geslaagde testperiode heeft dit inmiddels ook bewezen.

 



naar boven

SteVinci
                      - Ingenieurs- en Adviesbureau







  © 2024 SteVinci Ingenieurs- en Adviesbureau